by pozycjonujące strony to cel dla większości firm, daje to możliwość dotarcia do większego grona odbiorców. Jeśli będzie to TOP5 lub TOP3 to prawdopodobieństwo jest jeszcze większe, co sprzyja rozwojowi biznesu i przyczynia się nie tylko do większego ruchu na danej witrynie internetowej, ale także do wzrostu świadomości marki i PR. Wygląd wyników wyszukiwania dziś to niestety nie tylko wyniki organiczne, ale także Google Adwords – czyli kolejna praca dla marketerów.
To warto wiedzieć o SEO
Pozycjonowanie stron internetowych działa na zasadzie wielu mechanizmów Google i innych wyszukiwarek internetowych. SEO to proces bardzo skomplikowany, na który składa się ogrom bardzo różnych czynników. Co to jest? Zacznijmy od budowy strony. Musi być ona skonstruowana w sposób odpowiedni, odpowiadający wysokiej jakości usług. Google sugeruje wytyczne odnośnie budowy tejże strony internetowej. Po pierwsze – dobrze jeśli strona zawiera dużo dobrej treści. Dobrej, czyli takiej, która jest przydatna dla użytkownika. Po drugie – dobrze jeśli strona zawiera dużo słów kluczowych, a więc fraz na które chce się pozycjonować. Po trzecie – istotna jest struktura nagłówków na stronie, różne techniczne aspekty. Oczywiście to tylko część z wytycznych w pozycjonowaniu stron www.
Początki e-marketingu
Początki internetu oraz e-marketingu są ściśle ze sobą powiązane, dlatego że bez internetu e-marketing byłby niemożliwy. Promowanie stron internetowych zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek internetowych. Podczas początków internetu pozycjonowanie i e-marketing było znacznie łatwiejsze niż obecnie. To dlatego, że używane kody oraz algorytmy były prostsze w porównaniu ze sposobami używanymi przez wyszukiwarki dzisiaj. Algorytm odpowiadający za prezentowanie wyników na odpowiednich pozycjach analizuje nawet kilkaset aspektów strony i system ten ulega nieustannym modyfikacjom. Sam termin „pozycjonowanie” pojawił się w użyciu w około 2002 roku, przedtem do określenia tego typu działań mających wpływ na wyniki wyszukiwania nazywano z angielskiego „web positioning”.